TM Fizjo
Marki

Fizykoterapeuta

foto

Fizykoterapia to jedna z form medycyny fizykalnej, stosowana przede wszystkim do profilaktyki i leczenia schorzeń narządu ruchu. Jest to metoda rehabilitacji wykorzystująca naturalne czynniki fizyczne i termiczne, takie jak promieniowanie słoneczne oraz urządzenia emitujące energię cieplną, np. lasery, ultradźwięki, lampy cieplne.

Jaka jest rola fizykoterapii w rehabilitacji?

Fizykoterapia jest nieinwazyjną metodą stosowaną w leczeniu zachowawczym różnych schorzeń. Celem zabiegów fizykalnych jest zmniejszenie dolegliwości bólowych i przyspieszenie procesów gojenia tkankowego. Odpowiednie metody leczenia mogą wspomóc również redukcję stanów zapalnych i łagodzić obrzęki.

Fizykoterapeuta poprzez swoje działania stymulujące przemianę materii w tkankach, uaktywnia procesy metaboliczne organizmu, co wiąże się również z usprawnieniem naturalnych procesów regeneracyjnych. Fizykoterapię stosuje się u pacjentów cierpiących na choroby zwyrodnieniowe stawów, po przebytych urazach, a także jako leczenie wspomagające u osób z reumatoidalnym zapaleniem stawów, chorobami neurologicznymi, laryngologicznymi, chorobami układu oddechowego czy krążenia.

Fizykoterapia Warszawa – metody stosowane w naszym gabinecie

W naszym gabinecie wykorzystujemy nowoczesne urządzenia i metody pozwalające nam zająć się pacjentami z różnymi problemami i poziomami bólu. W naszym gabinecie leczymy między innymi poprzez:

• Ultradźwięki – są to drgania mechaniczne przenoszące energię do zmienionych chorobowo tkanek. Metoda ta pozwala między innymi na rozszerzenie naczyń krwionośnych, hamowanie procesów zapalnych. Ultradźwięki sprzyjają zmniejszeniu napięcia mięśniowego i wykazują działanie przeciwbólowe;
  • falę uderzeniową – leczenie falą uderzeniową jest stosowane w różnych schorzeniach, takich jak zapalenie ścięgien, a także w leczeniu przewlekłych obrażeń i urazów sportowych;
  • prądy elektryczne – leczenie wykazuje działanie przeciwbólowe i przeciwzapalne, zmniejsza napięcie mięśniowe.

Doświadczony fizykoterapeuta w naszym gabinecie w Warszawie oferuje również metody leczenia polem magnetycznym i laserem biostymulacyjnym.

Fizykoterapeuta Warszawa